Prezentacja próbnej zawartości w szablonach stron www
Treść i jej składowe, zdjęcia i galerie fotografii. Prezentacja reakcji użytkowników w postaci komentarzy. Prezentacja zawartości wyrzucanej przez wtyczki. Tymi elementami zainteresuje się potencjalny nabywca, jeśli zaakceptuje ogólne ramy graficzne szablonu strony internetowej. Dlatego, czy to w przypadku motywów przeznaczonych do sprzedaży wielokrotnej, czy to w przypadku tych przygotowywanych na zamówienie należy zapewnić kupującym łatwy dostęp do dobrze przygotowanej próbnej zawartości strony.
1. Spełnienie oczekiwań odbiorców
W przypadku szablonów przeznaczonych do sprzedaży wielokrotnej korzystnie jest odesłać do sample contentu pokazującego to w jaki sposób została rozwiązana typografia strony, galeria, w jaki sposób nadano spójności rozszerzeniom nadającym motywowi konkretnego przeznaczenia już za sprawą odnośników w top menu. Jeśli w takim top menu znajduje się odnośnik „Kontakt” to należy zadbać o to, aby odsyłacz nie prowadził do kilku linijek nijakiego tekstu, ale do spójnego z szatą graficzną formularza kontaktowego. Nie w każdym szablonie top menu zostało jednak przewidziane.
Wtedy wypada się zdecydować na inny, banalny sposób ułatwiający nabywcy wyciąganie wniosków poprzez wykorzystanie mocy strony głównej demo. Już wprowadzenie znajomo brzmiących tytułów próbnych treści wnosi wiele czytelności, wspomaga szybsze rozeznanie się. Zatytułowanie próbnej zawartości zdaniem „Prezentacja typografii artykułu” wpływa nie tylko na lepszą orientację, ale i pokazuje korzyści płynące z formatowania artykułów.
Najgorzej jest, jeśli do sample contentu nie możemy odesłać za sprawą czytelnego top menu a w dodatku strona frontowa demo jest stroną statyczną.
2. Obietnice typograficzne
Każde demo szablonu dysponuje próbkami treści. Przeważnie jest to klasyczne i niewiele mówiące lorem ipsum. Problem w tym, że tylko część deweloperów pokazuje to jak prezentuje się dłuższa, formatowana treść przykładowego artykułu, tak jak to powinno być i koniecznie na stronie głównej demo. Artykuł taki powinien być obszerny, pokazywać jak wyglądają nagłówki od h1 do h6, listy, blockquote, pullquote, code, tables, highlight, paragraph with images, drop caps itp.
To irytujące, kiedy próbne wpisy składają się z kilku zdań i próżno szukać tego jak prezentuje się treść, albo trzeba odsłaniać każdy, po kolei, by dostać odpowiedź dopiero na czwartej podstronie z zajawkami wpisów.
Przykład bardzo dobrze pomyślanej typografii artykułu można podpatrzeć np. w dwóch szablonach sprzedawanych za pośrednictwem ThemeForest:
- inFocus
3. Galeria
Ta powinna zostać odsłonięta zaraz po kliknięciu w zajawkę drugiej próbki na stronie frontowej demo. Dla użytkowników, potencjalnych nabywców są to elementy bardzo ważne. Trzeba brać pod uwagę to, że fotografie to jedyny zrozumiały dla wszystkich element sample contentu zaprezentowanego szablonu, a same motywy zawierają stosunkowo niewiele elementów graficznych. Fotografie, sample modułów reklamowych wpływają tu pozytywnie na odbiór wizualny produktu.
4. Komentarze
W erze dynamicznego rozwoju społeczności internetowej porządnie sporządzone podłoże pod komentarze to konieczność. I znów, wielu deweloperów nie przykłada się należycie do tego tematu. Do niedawna myślałem, że jeśli ktoś prezentuje próbki artykułu zawierającego komentarze wraz z odpowiedziami na wątki dopiero na siódmej podstronie, to ma coś do ukrycia (czasami tak było).
Wątek zawierający najmniej kilka próbnych komentarzy też powinien zostać zaprezentowany na stronie głównej demo.
Podstrony są potrzebne, żeby pokazać, że przygotowano podłoże pod stronicowanie, a nie po to, żeby ktoś musiał klikać i klikać w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: jak tam z tymi komentarzami?
5. Wtyczki, rozszerzenia
Jeśli w opisie produktu w postaci szablonu www wypisuje się, że przygotowano support do obsługi wtyczek typu „popularne”, „podobne” itp. to trzeba też sprawić, żeby miejsca te nie witały słowem „popularnych brak”, bo to nie sprawi, że theme, templatka, motyw stanie się popularny. Nabywca chce mieć zaprezentowane efekty, nie będzie kupować kota w worku.
6. Theme Chooser i sprzedaż wielokrotna
Podstrona demo, z listą wyboru jest opcją dobrą dla osób cierpliwych, lub będących na bieżąco. Sprawdza się jako dodatkowy gadżet, bo w przypadku szablonów wielokrotnej sprzedaży i tak będą się liczyły publikacje zawierające dane techniczne poszczególnych motywów. Theme Chooser niesie wyłącznie możliwość płynnego przeładowywania szablonów dla czynienia porównań wizualnych.
Jako osoba powracająca do zasobów i starszych tworów co wyszły spod rąk klubów z dość bogatym wyborem produktów wiem, że takie rozwiązanie jest dość uciążliwe. W moim przypadku kończy się to na tym, że wracam na stronę główną serwisu, przeszukuję kategorię z opisami produktów. To tam łączę fakty i skojarzenia, patrzę na miniatury, czytam opisy produktów, upewniam się i dopiero mam nazwę szablonu, który jakiś czas temu mnie zafascynował jakimiś nietuzinkowymi rozwiązaniami. Czasami przegląda się je dlatego, żeby sprawdzić czy rozszerzenia użyte w projekcie są odpłatne i autorskie, czasem jest to zwyczajnym wstępem do poszukiwania darmowych odpowiedników takich rozszerzeń, albo próbą podpowiedzenia chłopakom jak coś można rozegrać.
W każdym razie wolę oglądać demo, dla których przygotowano osobne publikacje z danymi technicznymi i odnośnikami, bo one mają na celu wprowadzić w temat, pomagać stwierdzić czy produkt jest tym czego oczekujemy.
7. Rynek szablonów
Odwiedziłem po latach serwis z szablonami TemplateMonster. Dokonałem dzięki temu pewnego odkrycia. Dziś rynek szablonów można podzielić na szablony szablonowe i szablony nieszablonowe, cechujące się świeżością rozwiązań, nietuzinkowością. Szablony sprzedawane w serwisie TM wciąż robią wrażenie profesjonalnie przygotowaną grafiką, są one jednak wykonane schematycznie. Wśród szablonów sprzedawanych np. za pośrednictwem ThemeForest możemy znaleźć więcej szablonów cechujących się odważnym i oryginalnym podejściem do tematu. Mamy także większe pole manewru, jeśli o wykorzystanie mechanizmu wyszukiwawczego chodzi.
Podsumowanie
Powyższy tekst dotyczy elementów na pierwszy rzut oka banalnych i prostych. Może właśnie dlatego tak wielu projektantów nawet nie pomyśli o tym, jak istotne jest zrobienie ukłonu dla potencjalnych nabywców poprzez ułatwienie im bezproblemowego do nich dotarcia.
fot. DepositPhotos
Powiązane artykuły:




31 komentarzy
2.4.2011
Sam ostatnio musiałem zrobić takie example teksty, właśnie z zawartością np. przykładowa galeria z przykładowymi zdjęciami, przykładowy content z różnymi opcjami np. blockquote, b, p, pre, code, h1-h6 itd. pod szablony WordPress’owe (ostatnio częściej robie szablony i cięcia projektów pod WordPress).
I oczywiście za każdym razem musiałem robić nową bazę danych, nowy tymczasowy adres url do podglądu i w kółko od nowa treść.
Ale dla mnie to żadne wygodne rozwiązanie, szukałem takiego rozwiązania gotowej bazy danych z gotową treścią i zawartością przykładową itd. tzw. framework ale nigdzie nie mogę znaleźć dobrego rozwiązania.
Chyba, że coś polecacie takiego typu podobnego pod WordPress?
2.4.2011
Do przykładowego tekstu używam „Pana Tadeusza”, jak to ładnie wygląda
Denerwuje mnie brak stylowania dla podstawowych znaczników jak ‘ul’ czy ‘a’ w layoucie i potem klient się rzuca, że linki nie takie chce, że coś tam, że coś tam. Albo trzeba potem samemu ‘dokodować’ style dla tych podstawowych elementów.
Dla blogów brak w layoucie styli dla komentarzy, galerii – i baw się z tym potem. Sama główna zazwyczaj…
2.4.2011
Jak uważacie, jaka firma robi najlepsze themes WordPress pod rozbudowany serwis informacyjny ,np. aby zrobić tak rozbudowaną stronę jak http://falvitmama.pl/ ?
Dodam że mogą być bezpłatne, ale płatne również cena bez ograniczeń.
Zleciłbym wykonanie ale faktem jest że potrzebuję w ciągu 7 dni , więc będę musiał sam popracować na themes, ale potrzebuję bazy.
2.5.2011
@Krystian, hm… wiesz co, ja bym się na Twoim miejscu przyjrzał ofercie klubów templatkowych dedykowanych Joomli, ale przepisujących kod poszczególnych templatek na szablony do WP. Polecam zerknięcie na produkty RocketTheme, YooTheme.
Przyjrzyj się także ofercie WPZOOM, press75.com, headwaythemes.com.
2.5.2011
@Michał Machnikowski, powiem tak. Ja ostatnio bawię się rozwiązaniami z themehybrid.com. Ostatnio pobrałem także http://wpcandy.com/made/the-sample-post-collection ale jeszcze tego nie sprawdziłem.
2.5.2011
@Paweł, należę do osób, które kupują szablony (jestem fanem). Kupuję kiedy zależy mi wyłącznie na pisaniu, kiedy muszę mieć coś szybko. Tak jest coraz częściej. Pewnie, że większa satysfakcja jest wtedy jak człowiek zrobi sobie szablon sam. Nie mam na to jednak czasu, więc korzystam z rozwiązań ludzi, którzy dobrze robią swoją robotę.
Nie znoszę za to braków w szablonach. W szczególności w sferach podstawowych takich jak opisane powyżej, utrudniających kształtowanie, prezentację treści.
2.5.2011
@Krystian, nie wiem jaki masz dokładnie zamysł, ale jeśli ma to być coś w stylu magazynu to przejrzyj zasoby themeforest, w miarę tanio można coś rozbudowanego złowić.
Zerknij też na ten motyw magazynowy: http://wegraphics.net/blog/news/premium-wordpress-themes-launch/
2.5.2011
@Adam Majchrzak dzięki za adresy zobaczę.
RocketTheme przeglądałem i jednak nie mają typowo magazynowych , YooTheme , są one w stylu blogowym lub zwykłej strony
@deryl dzięki za motyw, muszę przyznać że nawet pasuje mi.
themeforest przyglądałem , zgadzam się jest masa ciekawych, tylko że nie jestem pewny co do jakości kodu. Co myślicie o tych themes ?
2.5.2011
A jak myślicie czy coś bezpłatnego znajdę ? pytam z ciekawości.
2.6.2011
Okazało się że będę potrzebował dosłownie podobnego jak na http://www.bbc.co.uk/.
Czyli budowa małych bloków , które można przeciągać , nieoceniona byłaby opcja edit, ale nie wiem czy coś takiego istnieje dla WP.
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz, jeżeli będę mógł zrobić coś takiego jak na bbc kupując jakieś dodatki do WP jestem chętny nawet jeżeli mam zapłacić dużo.
Najchętniej zleciłbym wykonanie ale jestem ograniczony czasem , dokładnie do tygodnia , więc w takim czasie nikt nie wykona tego co chcę, więc gotowe rozwiązania są najlepsze.
2.6.2011
@Krystian, piszę artykuł właśnie o podobnej funkcjonalności jaką funduje strona BBC. Ze znalezieniem tego typu templatki będzie problem. Pod WP na 90% nie znajdziesz niczego darmowego z podobną funkcjonalnością.
Istnieją za to dwie templatki do Joomli (płatne), które pozwalają nie w takim stopniu jak to jest na bbc, ale po części wpływać na układ treści przez użytkownika. Sprawdź czy szablon TerranTribune prod. RocketTheme został dostosowany do WP. Jeśli jesteś skłonny używać Joomli to zainteresuj się jednym z szablonów informacyjnych od firmy Gavick.
Jeśli chodzi o produkty z Theme Forest to ciężko jest jednoznacznie powiedzieć, że kupując szablon masz zagwarantowane wsparcie itp., bo co autor to obyczaj. Wiem natomiast jedno. Nie puszczają tam szablonów z przypadku.
Pisałem już o tym, że trzeba patrzeć na kompletność wykonania, zwracać uwagę, czy dany autor odpowiada na komentarze nabywców, czy pod opisami jego wcześniejszych produktów są notki o aktualizacjach kodu, wzbogacaniu funkcjonalności themów jakie sprzedaje. To bardzo ważne, pozwala uniknąć rozczarowań.
2.6.2011
@Krystian, zainteresuj się tym szablonem: http://deluxethemes.com/comfy/
2.6.2011
@Krystian, templatic.com/demos/?theme=newstime też jest fajny, portalowy. Tyle tylko, że nie ma tam opcji przeciągnij i upuść.
2.6.2011
@deryl, a no faktycznie fajna szatka. Tej akurat nie widziałem wcześniej. Wiesz, w wielu szablonach są super patenty, takie pojedyncze drobnostki budzące posłuch. W tym motywie podoba mi się akurat układ, czystość, przejrzystość, menusy. Fajny jest:)
2.7.2011
@Adam Majchrzak masz rację co do funkcjonalności BBC , ponieważ już szukam od dwóch dni i przyznam że znalazłem tylko przeciąganie okien oraz zamykanie , ale edycji w wyborze kategorii już nie.
Nawet płatne mogą być, ale żadnej o takiej funkcjonalności nie znalazłem.
Co do joomla to zdecydowałem się przejść właśnie z niej na WP, ponieważ jak się porówna to WP już ma więcej plusów. Jednak WP jest szybciej rozwijany i lepiej wykonany, a joomla nic nowego nie wnosi , nowe wersje 1.5. , 1.6 tyle zmieniają co nic, a rozszerzenia są tak dziurawe jak ser.
TerranTribune ma to coś ale jednak nie tak ja bbc
Gavick odpada, mam same złe opinie o tej firmie, i szanowaniu klientów, szczerze nie polecam nie komu ich produktów.
Theme Forest z tego co napisałeś to jak losowanie , można trafić dobrze lub źle, ciężko powiedzieć.
Comfy znalazłem już wcześniej ale przeglądałem strukturę kodu i odniosłem wrażenie że jest średnio wykonana, a co ty myślisz o tym theme?
@deryl, templatic muszę przyznać że jestem zaskoczony , jak przeglądałem również inne to nie mam zastrzeżeń do żadnej z themes , pierwszy raz widzę tą stronę , i to co stwierdzam że jakość a dokładniej czytelność jest idealna.
Fakt szkoda że nie dali chociaż opcji zamykania bloków czy przenoszenia, wiem że można to zaimplementować , ale na moim poziomie programistycznym nie mam szans.
Jednak w tej chwili zastanawiam się czy wybrać coś z wpzoom ,czy może comfy i pozmieniać w nim trochę ponieważ jest kilka szczegółów które nie odpowiadają mi, czy może coś z templatic ponieważ czystość przekazu jest idealna.
Dylemat spory, ale widzę że trafiłem nareszcie na ludzi którzy znają się na rzeczy i chcą pomagać. Więc myślę że znajdę rozwiązanie dzięki wam.
2.7.2011
@Krystian, z tym bezpieczeństwem WP to powiem tak. Używam go od roku i miałem więcej skutecznych ataków niż na Joomla. Ale wiem, że na tą stronę wchodzi więcej zwolenników WP niż J! i nie mam zamiaru się o to ścierać.
Jeśli ktoś szuka jakiejś templatki o funkcjonalności o jakiej mówimy to może zerknąć na szablon JA Teline III firmy Joomlart.
Jeśli chodzi o produkty wpzoom, to polecam uważać na detale, drobnostki, bo z ich wykonaniem jest u nich różnie. Nad jakim szablonem od WpZoom się zastanawiasz? Nad „Tribune”?
Polecam ci, żebyś sobie zrobił tabelkę, wynotował w niej twoje oczekiwania i zaznaczał, który z motywów, które bierzesz pod uwagę spełnia te oczekiwania. Taka droga eliminacji pozwala unikać rozczarowań. Porównuj, notuj, sprawdzisz, który theme daje ci najwięcej.
Partneruję ElegantThemes więc, jeśli okaże się, że możemy uskromnić ilość kategorii i stopień złożoności strony głównej to polecam dwa szablony autorstwa ET: Glow i eNews. Wszystkie motywy od ET mają super ePanel, ostatnio dodali shortcodes, page templates, wszystkie templatki są udoskonalane.
Gdyby chodziło Ci o coś do blogowania to bym Ci polecił thesis, albo standard theme. A tak to jest znacznie trudniej.
Wiesz, należy też zastanowić się nad tym, czy użytkownicy faktycznie chcą mieć wpływ na układ nagłówków na stronie. Wcale tak być nie musi. Na to trzeba brać poprawkę, bo może my jako wyrachowani internauci, lubiący czytać, przesiadujący dłużej w pewnych miejscach tak mamy. Przeciętnemu Kowalskiemu nie musi to wcale robić różnicy.
Ja bym na twoim miejscu stawiał na czytelność, klarowność, dobrą typografię, dobrą nawigację.
2.7.2011
@Adam Majchrzak, hmm, no to sam nie wiem teraz czy dobrze zrobię.
Oczywiście nie jestem zwolennikiem WP czy innego systemu, mi zależy tylko na stabilności, i funkcjonalności.
Wiesz jak się zobaczy to aby Joomla miała zwykłe komentarze trzeba zainstalować komponent , a funkcjonalność jest średnia. Każdy dodatek większe ryzyko.
Chciałem wybrać drupal , ale co krok dowiaduję się że trzeba coś doinstalować , a dostosowanie i obsługa jest wyjątkowo trudna i mało zrozumiała.
WP szybko się rozwija i chyba to jest powodem łatwego ataku, ale jednak ma funkcjonalność ma sporą i to bez większego wysiłku.
Wiem że lepiej dedykowany , ale nie koniecznie zawsze , szczególnie jak ma się ograniczenia finansowe.
JA Teline III, faktycznie ma prawie taką samą funkcjonalność jak bbc, teraz dopiero mam dylemat nie tylko jakie themes, tylko jeszcze jaki system cms lepiej.
ET odpada , ponieważ ilość treści i kategorii będzie bardzo duża , łączna artykułów dziennie może dochodzić do 60 na całej stronie.
Z wypisaniem masz rację, chyba jeszcze raz przeanalizuję jakie kryteria są najważniejsze. Na tą chwilę wiem że strona musi być czytelna , prosta a zarazem rozbudowana ale bez przepychu jak np. onet itp. i co najważniejsze zachować czytelność przy dużej ilości artykułów dziennie.
2.7.2011
@Krystian, ja nie znam szczegółów twojego zamysłu. Ale tak jak napisałem zrób sobie tabelkę, wypisz czego koniecznie potrzebujesz, wpisz na tą listę kilka templatek i stawiaj plusy i minusy. I tak będziesz musiał iść na jakiś kompromis. Ważne jest wybrać taki theme, który daje ci najwięcej.
Z zasady wiem, że sam system i sam szablon nie są sprawami priorytetowymi. Liczy się treść. I jakieś rozczarowania, błędy i tak się pojawią w trakcie prowadzenia strony. Także skoro masz zamysł na stronę. na której ilość treści i kategorii będzie spora to stawiaj na czytelność, nie uciekaj daleko od standardów dotyczących układu, bo wtedy łatwiej modernizować stronę, wymienić szablon. Tutaj nawet wymiary obrazków, które wrzucisz w treść mają znaczenie. Jak w przyszłości będziesz zmieniać szablon, to nawet podobną szerokość bloku z treścią będziesz musiał uwzględniać, żeby za dużo papraniny nie było.
Wiesz, wybór cmsa… Jak przyrost ilości publikacji będzie tak obfity to ja nie wiem czy bym się w Twoim przypadku decydował na wp. Dla mnie postami w panelu admina wp zarządza się ciężej niż to jest w przypadku joomli. Ale to moje zdanie, nie chcę mieszać Ci w głowie. Skoro wolisz prostotę wp, to postaw na wp. Jeśli serwis będzie przyszłościowy to zawsze będziesz mógł migrować nawet za opłatą i na jakiegoś płatnego cmsa. Wp ma sporo plusów, trzymaj się tego co wybrałeś.
Ja teline ma funkcjonalność zbliżoną do bbc, joomlart ma renomę na rynku. Ale zauważ, że projektanci płatnych skórek dla joomli nie robią całych stron frontowych z wykorzystaniem metody drag’n'drop. Nie jest to korzystne, jeśli rezygnuje się z tego co wyrzuca com_frontpage, na rzecz zawartości wyrzucanej multi-modularnie.
Bbc ma budżet na modernizacje, optymalizacje, innowacje. Ty chcesz wystartować ze stroną, wiec pewnie i środki masz ograniczone, a nim więcej detali tym szybciej strona www potrafi się stać studnią bez dna.
Postaw na prostotę, szablon strony głównej, który wyrzuca treść w kilku kolumnach, w sposób charakterystyczny dla prezentacji treści na portalach. Niech ta treść przypadająca na boxy będzie posegregowana kategoriami. Za funkcjonalność będziesz mógł przecież z czasem dopłacić.
@deryl, podrzucił linka do dość fajnego szablonu.
2.8.2011
@Adam Majchrzak, zrobiłem ponowne rozeznanie i stwierdziłem że będzie najlepiej jeżeli zrezygnuję z kilku funkcjonalności na rzecz czytelności.
@deryl pokazał bardzo dobry moim zdaniem szablon, jednak brakuje tutaj prezentacji bardziej szczegółowej możliwości themes jak zrobione jest na yootheme , czy rockettheme.
Faktem jest że cena jest trochę wyższa niż inne szablony, ale wydaje mi się że warto zapłacić, jednak czy macie coś podobnego abym mógł porównać ?
Układ tego szablonu doskonale nadaje się do dużej ilości artykułów dziennie.
Zgadzam się z tobą , system i szablon nie stanowią sukcesu ale bez nich nawet treść najlepsza traci na zainteresowaniu taka prawda.
Wiem że WP nie jest idealnym rozwiązaniem , ale nic lepszego na chwilę obecną nie widzę , od kilku lat używam joomla do której się już przyzwyczaiłem ale też znajduje coraz więcej ograniczeń, problemów natury technicznej, a przy oglądalności dużej , baza wygląda jak sajgon. Głównym powodem wybrania WP była możliwość obsługi nawet z smartfona , joomla wysiada przy WP jeżeli chodzi obsługę np. dodanie artykułu z telefonu. Wiem też że są fanatycy WP , ale niemożna zapominać że tak samo są Joomla, Drupal czy innych systemów. Uważam że tych z WP zauważa się ponieważ są bardziej aktywni oraz przychylni pomocy, dla porównania dodam że sprawa ma się inaczej w gronie Joomla tam bardzo ciężko uzyskać pomoc, trochę lepiej jest w Drupal ale tylko trochę. Moje zdanie jest takie, system WP jest tak szybko rozwijany że może konkurować z systemami cms tak dobrze znanymi o ugruntowanej pozycji.
Jak się mylę będę wdzięczny za informację.
Co do systemu i tak będę migrować ale do takiego który sam stworzę przez mój zespół programistów, ponieważ rozwiązania płatne firm z reguły mają wiele narzuconych ograniczeń, a dziury łatane są do humoru programistów firmy, do tego licencja co roku.
Jednak widzę potencjał w dostępnych rozwiązaniach WP, Drupal , Joomla i prawda tak że jak się ma robić pod siebie system lepiej zrobić na strukturze jednego z wymienionych a jeszcze lepiej na Perl , ale tutaj koszty serwera oraz programistyczne są spore.
Masz rację bbc ma budżet i tutaj bez wątpienia większy, mają programistów, a cms który mają pewnie jest w pełni ich autorstwa, najlepszą opcją jest możliwość wyboru poszczególnych kategorii , pomysł bardzo dobry. Mówiłeś że muszę się zastanowić do kogo kieruję stronę, faktem jest że do bardziej zaawansowanych użytkowników, wiedzących po co wchodzą na moją stronę kolejnego dnia, czego szukają, dlatego chciałem taką opcję dać, ale zdecydowałem że wybiorę szablon prosty i czytelny.
Masz rację później jeżeli będzie potrzeba taka funkcjonalność można dopłacić i zlecić wykonanie komuś.
Będę wdzięczny za jakieś jeszcze propozycje do porównania z wskazanym szablonem wcześniej.
Byłoby by super jeżeli dzisiaj jeszcze da radę ponieważ decyzję podjąć muszę dzisiaj.
2.8.2011
Wygląda na to że ma kilka niedociągnięć np. http://templatic.com/demos/newstime/author/templatic%20%20test/
2.8.2011
Jeszcze zastanawiam się czy jest jakiś sensowny dodatek do WP aby stworzyć katalog firm ?
2.8.2011
@Krystian, jest skrypt do wp płatny: directorypress.net z tego co ja się orientuję. Ja tam budowałem katalogi wyłącznie na Joomli + Sobi, bo akurat uwielbiam ten komponent.
Wiesz, ciężko Ci będzie znaleźć szablon na 100% dopracowany i dopasowany do twoich potrzeb. Ja czasem robiłem brzydko. Sprawdzam na stronach warezowych, instaluję, testuję i dopiero kupuję (bo kupuję, jeśli chcę używać). Więc, jeśli nie jesteś zdecydowany to możesz poszukać jakiegoś popularnego szablonu, pobrać, przetestować, bo tylko to da ci współmierne odpowiedzi. Nie jest to namawianie do złodziejstwa, bo ja tego absolutnie nie popieram. Chodzi tylko o możliwość dogłębnej analizy.
Wiem, że nie masz czasu na czekanie. Z tego co się orientuję to ciężko znaleźć drugi szablon o tak złożonej i jednocześnie tak czytelnej konstrukcji jak ten linkowany przez @deryla.
Zauważyłeś, że jest error w przypadku, gdy próbujesz wyświetlić wszystkie artykuły napisane przez danego autora. Jeśli zamierzasz nabyć ten motyw to dopytaj o ten błąd. Kupując masz prawo do supportu.
Jestem w posiadaniu szablonu: portfolio.icreativelabs.com/wordpress/premium/majalahku/ który też jest dość rozbudowany, niestety działa dość ciężko, nie mam updatów (nie było ich od bardzo dawna), a i graficznie już od standardów zaczyna odstawać.
Myślę, że zostaje ci szablon podrzucony przez @deryla, albo coś ze stajni wpzoom.
2.8.2011
Zerknij jeszcze na:
themeforest.net/item/london-live-3-in-1-news-magazine-and-blog/154462
themeforest.net/item/periodic-a-premium-wordpress-magazine-theme/146174
themeforest.net/item/mediapress-ultimate-wordpress-newsmagazine-theme/140688
themeforest.net/item/repro-premium-wordpress-news-magazine-theme/138755
2.8.2011
Adam się wkurza jak mu się za dużo linkuje, więc wysyłam namiar na posta, w którym jest trochę propozycji tego typu, które warto uwzględnić:
premiumwp.com/best-news-and-magazine-style-premium-wordpress-theme-gallery/
2.9.2011
@Adam Majchrzak, skrypt wygląda na dopracowany, a znasz jeszcze coś innego ? Warto dodać aby można było można dodać bez problemu opłatę w zł.
Tak znam Sobi również cenię, ale jednak chcę postawić na jeden system.
Zgadzam się z tobą , moje wymagania są tak duże , że ciężko znaleźć szablo odpowiadający szablon nawet płatny.
Wiesz ja też czasami tak robiłem ściągałem aby sprawdzić np. jakość kodu i struktury, jednak nie zawsze można znaleźć.
Szablon majalahku faktycznie jest rozbudowany, i trzeba przyznać że jest przemyślany ale jednak już trochę wygląda jak z poprzedniego wieku.
Dzięki za themeforest, dwa mnie zainteresowały , zastanawiam się na wpzoom, ale jak powiedziałeś trzeba zwracać uwagę na szczegóły.
@deryl, dzięki za linki, jest kilka ciekawych.
Dzisiaj podejmę decyzję jaki wybiorę.
2.10.2011
Robi się projekt graficzny, bierze się pod uwagę odstępy, kroje fontów, zachowania co sie dzieje gdy są 2 wersy w tytule, gdy jest długi, krótki lead, zdjęcia horyzontalne wertykalne. Każdy pixel odstępu nad, pod i obok. A później albo programista ma to za przeproszeniem w dupie, albo wspominana przeze mnie Pani Jadzia, która musi sobie wrzucić comic sans. A w regulaminie od roku wisi napis: „wkrótce”. No, to sobie ponarzekałem.
Do pokazywania próbnej zawartości fajnie się używa print screenow tekstu, np. z type testera. Fonty wygładzone przez przeglądarkę w Windows 7 o wiele lepiej się prezentują niż sharp czy crisp w PS. Przy pisaniu czarnym fontem na nieregularnym tle polecam mieszać warstwę na multiply, a w kontrze na screen. Oszczędza to trochę czasu.
2.10.2011
@jask, ja mam dużo podobnych doświadczeń z developerami. Tzn. wiesz, przez lata nauczyłem się, że i tak coś tam z warstw pozdejmują, chlasną wszędzie swój font (dziś przecież jest tyle możliwości zastosowania fontów niestandardowych), przywykłem do tego. Nie znoszę za to sytuacji, w której programiści zdejmują elementy graficzne, które są dla projektu kluczowe. Wtedy twierdzę jedno: po cholerę siedziałem nad projektem, trzeba mi było ułożyć warstwy tekstu i zdjęcia na białym tle i tak to dać, bo prawie na to samo by wyszło.
2.10.2011
@Krystian, wiesz majalahku można dostosować graficznie, bo tam dużo grafiki nie ma. Ale do tego szablonu dają dużo wtyczek autorskich i wszystko działa dość ciężko. Ostatni update był chyba z 8 miesięcy temu także nie polecam tego szablonu.
Jak się na coś zdecydujesz to daj znać, bo jestem ciekaw na co padło:)
Deweloperzy z WPZoom wybrali fajny kierunek. Mam kilka szablonów, są charakterystyczne. Uważaj np. na to czy style komentarzy zostały napisane kompletnie i jak się one prezentują.
WordPress Themes – katalogi:
http://www.appthemes.com/themes/classipress/
classifiedstheme.com
Plugins:
http://wordpress.org/extend/plugins/wordpress-link-directory/
http://wordpress.org/extend/plugins/business-directory/
Nie korzystałem z wtyczek do wp, za pomocą których ma dochodzić do jakiś transakcji finansowych. Także tutaj będziesz musiał się dowiedzieć jak to z tymi walutami jest. Nie wiem na ile takie dodatki posiadają wystarczającą ilość opcji funkcjonalnych, nie wierzę, że mają ich tyle co komponenty dla Cms Joomla, no ale nic nie mówię, bo nie sprawdzałem:)
2.10.2011
@jask, podpisuję się pod całą twoją wypowiedzią.
@Adam, ciekawe rozwiązania zaprezentowałeś. Być może sam zainteresuję się niektórymi materiałami.
Sam też bardzo lubię Sobi.
2.10.2011
Na temat jakości CMS’ów i bezpieczeństwa to tyle powiem, że nie ma idealnych aplikacji bez dziur. Zawsze znajdzie się jakiś bug/problem/dziura, nie ma CMS’a bez wad. Na temat bezpieczeństwa w WordPress to już pisałem na swoim blogu, Adamie ty to na pewno o tym czytałeś
Ja sam jestem web developerem/programistą i dużo pocinałem projektów, kodowałem do CSS i HTML i wdrażałem w różne CMS’y. I na temat grafik vs. developer trochę już przerabiałem, nie raz miałem scysje z grafikami.
Zobrazuję grafika widzianego przeze mnie oczami developera – projekty graficzne przez grafików są robione tak:
- że jemu się podoba i tak sobie wyobraża i tak sobie życzy żebym zrobił,
- ale nie zdaje sobie sprawy z usability, że nie każda przeglądarka obsługuje pełne css3, że nawet nie ma 100% pewności że w każdej przeglądarce będzie identycznie
- często powtarzałem grafikowi, żeby robił standardowe inputy,selecty formularzy z przeglądarki zamiast takich udziwień jak zaokrąglenia czy okrągłe checkboxy, a grafik swoje i mówi: „że wszystko można zrobić” (oczywiście można wszystko zrobić, ale nie zdaje sobie sprawy z jakości i czytelnością, a tym bardziej gwarancją że będzie działać na każdej przeglądarce)
- i najczęstsza przypadłość grafika, to nie bierze pod uwagę takie ewentualności np. jak dużo tekstu albo długi tytuł albo tekst z obrazkiem nie mieści się w boksie… często to mi zdarzało i grafik nie brał takie ewentualności pod uwagę…
- graficy też uwielbiają backgroundy niepowtarzalne takie wielkie… zgroza… więc pozostaje nic innego jak upakowanie 200kb jpg’a jako tło…
- czesto też grafik mysli ze wszystko wie i we wszystkim ma racje, wiec robie i pokazuje mu to i wtedy zamyka buzię i ucieka lub kota odwraca ogonem i udaje ze nie mozliwe
- bla bla bla… dużo by wymieniać…
Teraz poniżej napiszę co ja robię jako developer z tych pociętych grafik.
- na pierwszym miejscu zawsze stawiam wpierw pod kątem cross-browser (ie,opera,chrome,safari,firefox)
- szablony, boksy, logotypy, content co do kazdego pixela z projektu graficznego ustawiam i do tego jeszcze koryguje w kazdej przegladarce css hackami
- zawsze staram uzywac standardowych fontow a nie jakies tam platne czy niestandardowe (bez licencji na czcionki nie mozna osadzac!, w @font-face czy innego typu, tu czesto graficy nie zdaja z tego sprawy, to ze maja licencje to nie znaczy ze mozna osadzac na stronie firmy X), niektore serwery nawet blokuja mozliwosc odpalania fontow via @font-face (mialem 2 takie przypadki dla 2 roznych zagranicznych klientow)
- czesto robilem takie sytuacje ze pocialem calosciowo grafike i potem pokazuje grafikowi a ten potem pyta sie czemu ten X jest dluzszy a czemu tutaj nie jest identycznie… i tutaj wtedy mam argumenty żeby uznać swoje rację nad wyższością grafika! i wtedy grafik odpowiada za takie błędy, które nie brał pod uwagę i wtedy czas realizacji projektu wydłuża się…
- w swoich projektach pociętych staram też jak najmniej używać wodotrysków z javascript czy animacji… bo moim celem głównym jest, żeby jak najszybciej się ładowała strona bez zbędnych bajerów/wodotrysków.
- pilnuję też, żeby w 90% były identyczne w tych 4-5 najważniejszych przeglądarkach.
- o selectach,inputach nie wspomnę już i tak samo backgroundy niepowtarzalne.
- bla bla bla duzo by wymieniac…
Grafik po swojemu i po swojemu mysli, developer po swojemu i po swojemu mysli. Mozna to wszystko pogodzic ale wtedy strona wyglada jak cepelia niz powazny projekt.
Co do gotowych szablonów darmowych i płatnych to ja tyle powiem, że nie jestem zwolennikiem gotowców. Ja to z reguły wolę kupić lub zlecić projekt graficzny i pociąć po swojemu, bo wtedy wiem co gdzie i jak pociąłem i tak samo swoje style CSS z swoim własnym frameworkiem CSS. Tak samo wole po swojemu napisać theme do WordPress’a i wtedy mam kontrolę nad wszystkim, że jak znajdę dziurę lub bug w theme to będę wiedział gdzie jest. Ale to pewnie dlatego że jestem programistą/developerem
PS. Sorry, że tak lekko chaotycznie napisałem, ale musiałem to wydusić z siebie na temat grafik vs. developer.
2.13.2011
@Michał Machnikowski, czytałem, czytałem i cały czas obserwuję.
Dobrze, że poruszyłeś ten wątek pokazując podejście programisty. Wiem o co ci chodzi, przyznaję, że mi jako grafikowi też wiele razy zdarzało się odlecieć, nie zauważyć tego, że np. przyciskiem najechałem na zdjęcie i koder tego nie potnie. Cenie sobie uwagi programistów, w końcu to oni dają stronom mózg i serce. Grafika to tylko wygląd zewnętrzny.
I tutaj trzeba bardzo uważać, grafik i programista muszą ustalić pewne zasady, bo jeśli np. na projekcie graficznym podstrony „kontakt” klientowi pokaże się te zaokrąglone rogi, cienie w w polach tekstowych, a potem w wersji online tego nie będzie, to klient będzie wołał by koniecznie zrobić mu tak jak było na obrazku.
Wiele rzeczy można zrobić, rzecz jasna wydłuża to czas pracy programisty, który będzie rzucać mięsem tocząc wojnę z przeglądarkami. Dlatego rozumiem gdy czasami przywołuje się grafika do porządku, by nie szalał z tymi duperelkami graficznymi, bo zwyczajnie nawet jeśli programista to potem ogarnie, to jeszcze musi się to wszystko dziać na czas, więc i każde dodatkowe 6 godzin pracy musi być wkalkulowane w cenę projektu.